Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Budowa własnego Custom Flipper DIY by dioda2000
#1
Tak jak wcześ›niej obiecał‚em nie wiem czy dobrze umieściłem ten temat, ale chciał‚bym spróbować stworzyć własną maszynę oraz podzielić się tym właś›nie tutaj na forum, flipper nie bę™dzie budowany od podstaw ponieważ z powodu braku czasu nie chcę go tracić na zabawę w stolarza i umieszczania cewek, switchy, żarówek itp od począ…tku, proszę™ również o nie pisanie tutaj nie na temat aby z tego nie zrobił się offtop, tylko kwestie pomocne i pomysł‚y, chcę poważnie podejść do tematu, mam nadzieję że się uda, w poniższym spisie zamieszczam szczegóły:

1. Moduł główny to ARDUINO MEGA 2560 + złą…cza Terminal Block PA06
2. Wyś›wietlacz MATRIX MAX 7219 Red ( 2 player )
3. Dławik DFPlayer mini + wzmacniacz
4. Płyta z tranzystorami do sterowania cewkami i lampkami.
5. Do rozszerzenia I/O w w arduino posłuży PCF8574
6. Raspberry PI + monitor 22"
7. Zasilanie

Tutaj będę™ zamieszczał‚ okresowo postę™p moich prac, proszę™ o wyrozumiałość‡ gdyż naprawdę mam skromnie z czasem ponieważ pracuję w branży IT.
Pozdrawiam

Tutaj filmiki z prototypu, na począ…tku uruchomienie i test wyś›wietlacza oraz dźwięku, nastę™pnie pojawia się napis WRZUƆ MONETE i punkty na przemian, czeka na monetę no i start gry dalej zobaczcie sami :lol:

Opcje jakie są już dostę™pne to:

1. Ustawienie ilości bill z pamięcią 1-5
2. Regulacja głośności z pamięcią 1-30
3. Free Play
4. Funkcja Coin
5. Zapamię™tywanie kredytów po wyłączeniu z sieci
6. Zapis HIGHSCORE
7. Animacje wideo
8. Menu diagnostyczne do testowania oś›wietlenia LED, switchy oraz cewek.

Funkcje gry:

1. BALLSAVE 40s
2. MULTIBALL
3. EXTRA BALL
4. BONUS końcowy

Dźwięki są z gry Mortal Kombat :roll: muzyka w tle zaprogramowana. (wejś›cia IN Switches ukoń„czone), multiball zaprogramowany, programowanie wyjść OUT dla COIL-s ukoń„czone.

2 Players - zaprogramowane i tak już docelowo zostanie
TEST MENU - LED - SWITCHES - COILS - zaprogramowany
I sporo poprawionych kosmetyków programowych które wyszł‚y w trakcie testów i użytkowania na imprezach RETRO.
GI - zaprogramowane i podłą…czone,
FLASH LED na bumperach zaprogramowane i podłączone

Projekt powstanie na bazie playfieldu FIREBALL II dzięki koledze KRISZNA od którego zakupił‚em w/w flippera. DZIʘKUJʘ

Wi�c tak, wst�pnie zasady gry wygl�daj� nast�puj�co:

MULTIBALL + 5000 POINTS: aby go dosta� nale�y umie�ci� kule w 2 gniazda 1-lewe i 1-prawe nast�pnie 3 kul� z g�rnej lewej �apki trafi� w �rodkowy target, nast�pny MULTIBALL mo�na zrobi� dopiero po stracie wszystkich kul z multiball-a ka�de trafienie w gniazdo przed strat� flipper b�dzie odrzuca� kulki,

EXTRABALL: aby dosta� dodatkow� kul� nale�y zdoby� 100000 punkt�w,

EXTRABALL ZEGAR: czyli po doj�ciu od 1 do 12 otrzymasz za ka�dym razem dodatkow� kul� (nie jest �atwo) poniewa� trzeba to zrobi� podczas rozgrywki 1 kul�, czyli graj�c dojdziesz np. do 10 i stracisz kul� to zegar zaczyna od 1, ZEGAR dzia�a zliczaj�c punkty z bonus ka�da cyfra to zdobycie 1000 punkt�w bonusa (prz okazji widzimy ile b�dzie punkt�w z bonus) ZEGAR pokazuje przyk�adowo 1 i miga 2 to znaczy �e bonus b�dzie >=1000 gdy �wieci 1 i 2 a miga 3 to bonus >=2000 itd.

KICKBACK: czyli wybijak mi�dzy flipperami, na starcie gry dostajesz 3 u�ycia kolejne 3 zbieramy za ka�dy MULTIBALL o tym czy jeszcze mamy informuje nas migaj�cy INSERT "SPL."

BONUS 2X - uzyskuje si� za doj�cie do 4 ZEGARA �wieci dolny INSERT 2X
BONUS 3X - uzyskuje si� za doj�cie do 8 ZEGARA �wieci dolny INSERT 3X
BONUS 4X - uzyskuje si� za doj�cie do 12 ZEGARA �wieci dolny INSERT 4X

2X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 1X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
3X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 2X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
4X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 3X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
5X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje si� poprzez zbicie 4X bank�w TARGETS LEWY, �RODKOWY, PRAWY
czyli np. za BUMPERY s� po 50 punkt�w to przy 2X jest 100 punkt�w, przy 3X jest 150 itd. informuj� o tym INSERT-y po bokach zegara 2X, 3X, 4X, 5X

3 MIGAJ�CE ZIELONE STRZA�KI pierwsze uderzenie strza�ki zapala j� na czas 20s i dostajesz 500 punkt�w, nast�pne uderzenie tej samej kiedy jeszcze �wieci tzw. WHEN LIT dostajesz 5000 punkt�w itd.

BALLSAVE 40s czy jeszcze jest informuje nas migaj�cy INSERT "SAME PLAYER SHOOT AGAIN"
SKILL SHOT
- w postaci spinnera podczas wybijania kuli do wylosowania 10, 100, 1000, 5000, 10000 punktĂłw
Filmiki:

Odpowiedz
#2
Daj display matrix.
Odpowiedz
#3
Nie słuchaj (czytaj) ironicznych postów, dawaj tę relację. Jestem zainteresowany w sensie lektury. Może będę pomocny.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#4
Proszę czytać co pisze kolega.
Będzie programować, więc: animacje, misje, video mode itp.
Życzę powodzenia
Odpowiedz
#5
Ja tam przeczytałem, że będzie tworzył własną maszynę. Jaram się.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#6
dioda2000 napisał(a):Tak jak wcześniej obiecałem nie wiem czy dobrze umieściłem ten temat, ale chciałbym spróbować stworzyć własną maszynę oraz podzielić się tym właśnie tutaj na forum,
SUPER! Temat na pewno zaciekawi wiele osób.
Odpowiedz
#7
O ile nie skończy jak custom flipper i podobne pomysły. Powodzenia.
Masz zepsutego flipera do sprzedania lub naprawy - pisz na pw
Odpowiedz
#8
Powodzenia ;-)
Odpowiedz
#9
Jaro napisał(a):Proszę czytać co pisze kolega.
Będzie programować, więc: animacje, misje, video mode itp.
Życzę powodzenia

Wlaśnie czytamy ze zrozumieniem... O czterocyfrowym wyświetlaczu numerycznym
A gdyby geje opanowały nasze dzieje, to skąd na świecie brały by się geje ???



http://www.pinballowners.com/jarnie
Odpowiedz
#10
Krzychu napisał(a):O ile nie skończy jak custom flipper i podobne pomysły. Powodzenia.

Proszę tylko o nie zniechęcanie i krytykę :mrgreen: a będzie OK.
Temat będę rozwijał w pierwszym poście proszę spoglądać, na razie zamieściłem filmik.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#11
Popraw "ó" a w linku skasuj s w https i będzie embeded :-P
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz
#12
Pinball Wizard napisał(a):Popraw "ó" a w linku skasuj s w https i będzie embeded :-P

jeszcze trzeba dodać [youtube][/youtube] i dopiero wtedy bedzie tak:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nCLr3-oWlVA&feature=youtu.be[/youtube]
Odpowiedz
#13
Będzie znów ciekawa lektura.Naszego guru od elektroniki PINBAL WIZARDA nie udało mi się naciągnąć na opis działania wyświetlaczy ,to może ten temat będzie ciekawy do poczytania.Trzymam kciuki za efekt końcowy czyli fajnego flipereka.Życzę powodzenia i satysfakcji z pracy.
Odpowiedz
#14
leszek golon napisał(a):Będzie znów ciekawa lektura.Naszego guru od elektroniki PINBAL WIZARDA nie udało mi się naciągnąć na opis działania wyświetlaczy ,to może ten temat będzie ciekawy do poczytania.Trzymam kciuki za efekt końcowy czyli fajnego flipereka.Życzę powodzenia i satysfakcji z pracy.

A co chciałbyś wiedzieć na temat działania wyświetlaczy ? multipleksowanie ? i o jakie wyświetlacze pytasz ?

Pozdrawiam
Odpowiedz
#15
Z pewnością o DMD, czyli Dot Matrix Display. To jest z założenia proste, ale Williams (Bally itd) strasznie to skomplikował z powodu istniejących wówczas ograniczeń technologicznych (procesor ośmiobitowy, zegar max 8 MHz, dyskretne układy scalone TTL mimo, że CMOS) Może kiedyś się zbiorę tym bardziej, że ostatnio musiałem kilka płytek DMD Controller naprawiać i przegryzałem się przez zasadę jego działania.
I'm not totally useless. I can be used as a bad example.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości